Thursday, October 9, 2014

Kenapa Azlan Zainal (penulis blog Maharaja Zhou) patut dijadikan suspek utama dalam kejadian kepala babi UM 2009


1) Malaysiakini difahamkan bahawa kepala babi itu ditemui oleh salah seorang pelajar pro-Mahasiswa – Mohd Azlan Zainal – yang pergi ke surau tersebut, untuk menunaikan solat Subuh.
aku musykiil bagaimana hanya Azlan yang baru jumpa kepala babi tersebut. Megnapa orang lain tidak jumpa dulu? Masa kes conteng di dinding surau dulu Hilman Nordin yang jumpa dulu…kenapa orang lain tak jumpa dulu? pelik kan.
2) Semua orang kena pukau ke?
Takkanlah tak sedar langsung kehadiran orang asing. Letih pun kita masih lagi tidur tidur ayam. mengapa tidak ada seorang pun yang perasan kehadiran orang luar. kalau nak tanggung guni kepala babi tu mesti bawak kereta bukan boleh bawak naik motor. mesti unit keselamatan perasan.
3) Sila tengok betul betul susunan kepala babi dan bendera itu. Ianya diatur elok elok bukannya dilempar secara tergesa gesa. Ini menunjukkan orang yang buat kerja ini punyai masa yang banyak untuk letak kepala babi tersebut. Kalau orang yg tidak biasa dengan surau tu tentu dia akan lempar sahaja dan cabut lari.
4) macam mana pelempar kepala babi itu boleh timing masa yang tepat dan tahu semua orang sudah tidur nyenyak…hanya orang dalam surau itu sahaja yang tahu semua orang sudah tidur.
5) Mohamad berkata, kepala babi itu diletak di bahagian pintu surau yang jarang digunakan, dan terlindung di belakang sebatang tiang surau.
Mana ada orang luar dan pihak Aspirasi tahu pintu belakang surau itu. Hanya orang yang biasa sahaja yang tahu selok belok surau dan pintu yang jarang digunakan. kalau orang luar masuk takkan dia sanggup galas guni babi dan masuk secara semberono sahaja. Tak kan lah dia tak takut disergah sebelum sempat letak babi dalam tempat tersebut.
6) Bodoh sangatlah kalau orang itu semata-mata tanggung risiko masuk dalam surau hanya untuk letak kepala babi. Dia kalau setakat nak bangkitkan kemarahan boleh sahaja letak kepala babi itu di kereta atau motor atau pintu pagar akademi. Itu pun sudah cukup untuk jadikan isu. Nampak sangatlah ada yang tidak kena dalam isu ini.
7) bagaimana Azlan dan Hilman boleh hidu dan tidak letih? Bukankah mereka ini juga gantung poster…macam mana mereka boleh tahu terlebih dahulu…
8) Azlan jumpa jam 5 pagi. maknanya, kepala babi itu hanya bertahan selama beberapa minit sahaja, kemudian terus dijumpai oleh watak sang hero
9) Dari mana babi tersebut diperolehi..siapa yang dekat dengan sumber babi…


Perhatikan wajah mereka satu-persatu,dan gantikan gambar kepala babi dengan gambar pemain bolasepak Liga Inggeris.Tampak “begitu sedih” wajah mereka apabila Rumah Allah dihina sedemikian rupa!
Jika dilihat pada susunan kepala babi tersebut, ternyata orang yang melakukan perkara ini mempunyai masa yang cukup seolah-olah dia meletakkan kepala tersebut di atas bukit dan semak-samun di belakang API. Bendera PAS dibentangkan sempurna tanpa lipatan.

Kepala babi pula diletakkan seolah-olah sengaja untuk tidak mengenai permaidani surau (namun,terkena juga).Tidak nampak seperti orang takut,jika tidak afdhal saja dibungkus kepala babi tersebut dengan bendera PAS gaya along dan diletakkan di perkarangan surau.

Tidak seperti terburu-buru.Dari gambar-gambar yang diperolehi ternyata mustahil kesemua tidur mati dengan kata lainnya Azlan Zainal yang sedang hirasah pun tidak menyedari ada orang yang sedang memasuki surau API?Pintu harus dibuka.Takkan jentera PMI yang tidur membuka pintu surau sehingga menjemput punca chikungunya dan denggi menjamu selera?

Jikalau dimasuk dari pintu kiri surau dari gambar-gambar yang penulis perolehi,ternyata ia bukanlah tersorok seperti yang didakwa oleh Haafizuddin.Benar,ia kawasan yang jarang disolati oleh jamaah tetapi ia bukan jauh dan tersorok sehingga tidak disedari oleh orang yang berada di dalam surau.

Jika benar ia tersorok,tentulah ia juga sukar untuk dalang lari setelah melakukan kerja terkutuk ini,kerana proses untuk masuk,membentangkan bendera PAS dengan sempurna,dan meletakkan kepala babi dan proses untuk keluar tentu mengambil masa yang munasabah untuk disedari aktiviti sulit ini.


Bunyi motorsikal,bunyi tapak kaki dan bunyi plastik tentu sudah cukup menggerakkan jentera yang tengah tidur.Dari foto juga,penulis mengandaikan si dalang membuka kasut lagi kerana tiada kesan tapak kasut kelihatan di dalam gambar.Sopan sungguh di peletak kepala babi ini.

Tiada kesan kotoran tapak kasut,menunjukkan si pelaku sempat membuka kasut.Lokasi kepala babi ini sebenarnya tidak tersorok tidak seperti dakwaan Presiden PMI.

No comments:

Post a Comment